середа, 19 березня 2025 р.

Від шкільного самоврядування – до молодіжної ради

В сучасних умовах розвитку громад, реалізації положень нового Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо народовладдя на рівні місцевого самоврядування» (Закон «Про народовладдя в громадах) постає питання про якнайшвидше створення молодіжних рад в тих громадах, де такі консультативно-дорадчі органи ще не створені.

Тому зростає важливість популяризації та промоції заохочення молоді до створення різноманітних форм молодіжної участі. І однією з таких форм є шкільне самоврядування.

На початку березня 2025 року учасники проєкту провели зустріч у Теплодарському ліцеї імені О.П. Медведкова з представниками шкільного активу та секретарем Теплодарської міської ради Наталією Самочорною.

Мета зустрічі передбачала два головних моменти - ознайомлення школярів з потенційними
можливостями роботи молодіжної ради в громаді, розширенням повноважень шкільного парламентаризму й оцінку потенціалу та викликів шкільного самоврядування для майбутньої молодіжної роботи.

«Тільки через утворення молодіжних рад на всіх рівнях, й передусім, на рівні конкретної громади, можна очікувати позитивних результатів в залученні молоді до процесів прийняття рішень та розбудови держави в кінцевому випадку», – зазначив директор ГО «Одеський інститут соціальних технологій» на початку зустрічі.

Доречно було згадати й вислів видатного українського педагога Василя Сухомлинського про те, що самоврядування – це насамперед керування людини собою, вибудова своєї особистості, самостійне керівництво своїм розвитком, інакше – самовиховання.

Про шкільне самоврядування як спосіб організації учнівського колективу, за якого всі його учасники самостійно, або посередництвом своїх представників беруть участь в управлінні ним, йшла мова на зустрічі шкільного активу й команди проєкту.

Експертами наголошувалося, що основне завдання шкільного самоврядування – через розвиток соціальної активності учнів виховати в них почуття власної гідності, відповідальності, толерантності, критичності та конструктивності мислення, поваги до власної та чужої праці, оптимізму, гуманізму, здатності до самоаналізу і самовиховання.

Практика спілкування з молодіжними осередками в пілотних громадах проєкту - Чорноморській та Южненській, дозволила А. Крупнику зробити висновок, що участь у шкільному самоврядуванні або в діяльності громадської організації сприяє формуванню громадянської позиції та ціннісного ставлення до себе й інших, підвищити соціальну компетентність, розвивати соціальні навички поведінки й установок на самостійне ухвалення рішення соціальних проблемних ситуацій.

Найбільш актуальним питанням стало впровадження двопалатного шкільного парламенту. Згідно з ініціативою шкільного самоврядування, нижню палату складатимуть учні 6-8 класів, а верхню – старшокласники 9-11 класів. Така модель допоможе зробити самоврядування більш ефективним, демократичним і дієвим.

Посадовці Теплодарської громади - її голова Олександр Чуйко та секретар міської ради Наталія Самочорна охоче підтримали такий формат спілкування та співпраці й висловили побажання на співпрацю щодо створення Молодіжної ради Теплодарської міської територіальної громади.

На думку керівництва громади така ініціатива відкриє перед молоддю нові можливості для самореалізації ідей та потреб молоді в суспільному житті міста.

Матеріал підготовлено в рамках проєкту «Реалізація молодіжної політики у громадах через механізми народовладдя», який реалізує ГО «Одеський інститут соціальних технологій» за підтримки Міжнародного Фонду «Відродження». Матеріал представляє позицію авторів і не обов’язково відображає позицію Міжнародного фонду «Відродження».

Немає коментарів:

Дописати коментар